הרולר הראשון שפתחתי היה ריובי 6000 או משהו דומה ומיד אחרי שפתחתי הבנתי שעשיתי טעות אבל לא התייאשתי, לקחתי את השרטוט של הרולר ואחרי שפירקתי ביליתי 3 ימים אחרי הצהריים כדי להרכיב מחדש. 3 ימים, סה״כ כ 12 שעות!!!! אבל זה השתלם
מאותו יום החלטתי שאני מטפל ברולרים שלי וכדי שיהיה לי קל לתחזק קניתי סט של כלים של שימנו והחלטתי שאני הולך על רולרים פשוטים. למה? כדי שיהיה לי קל לתחזק. אז נכון, אין כמו ההרגשה של לגלגל אנטיאס של 20 קילו על סטלה אבל הדגים שאני תופס לא עולים על 4.5 קילו וגם זה קורה כשיש שביט בשמיים וקשת בענן. רוב הדגים הם עד 2.5 קילו. ולמשקל כזה מספיק רולר פשוט טוב ואמין.
פשוט כבר אמרנו, קל לתחזוקה
טוב, מחליק את החוט החוצה בזריקה ללא חיכוך מיותר ויותר חשוב מסדר אותו טוב בהחזרה. חשוב מאוד האיזון של סידור החוט והיכולת של הרולר להתמודד עם מצבים שהחוט לא מתוח לגמרי. ויש לא מעט רולרים פשוטים שעושים את זה.
ואמין, אמינות זה שם המשחק בזרזור. הרולר בסגנון דייג הזה עובד הרבה יותר קשה מאשר בדייג חוף. אם היה מד אוץ (קילומטרז) על הרולר שלי הוא היה סוגר סקלה כבר פעמיים. וזו דרישה בסיסית מרולר בזרזור.
אחרי שהגדרתי את הדרישות שלי מהרולר שלי עכשיו כבר יותר פשוט לי לתחזק אותו. אין שמן מגנטי או כל מיני מושגים שדייגים אוהבים להשפריץ איקס שיפ, סי איי פור, ועוד...
תחזוקה של הרולר מתבצעת אצלי באופן סדיר בכל יציאה לים ופעם בחודשיים טיפול גדול או אם חלילה פגש חול ממרחק לא סביר.
אז כל יציאה, שטיפה מתחת לברז כשהרולר מאוזן כדי להוריד ממנו את מי המלח. פירוק של השפולה וטבילה של שעה בקערה עם מי ברז מהדרין מיבשים ומתיזים ספריי סיליקון אני רק מייבש. בתום היבוש מטפטף שתי טיפות של שמן על הדיסקיות מעל השפולה וטיפת גריז על הסרן המרכזי בבסיסו
טיפול גדול פעם בחודשיים הוא פרוק יסודי של כל הרולר ניקוי שאריות הגריז אפשר עם נייר סופג אבל אני משרה בדלק לבן וגירוז מחדש ושימון של כל החלקים הנעים. אני משתמש בגריז יעודי לרולרים שכן החום שנוצר כתוצאה מהחיכוך בגלגול שורף את הגריז הרגיל ומוריד מיכולת הסיכה שלו.
אז איך עושים את זה, פשוט
צירפתי סדרת תמונות של פרוק ובסוף גם סרטון מלא.
סרטון מלא בלינק הבא
בהצלחה
כרגיל שאלות הערות כאן למטה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה